Sidor

fredag, september 16, 2011

Leklandet Nimbys

En fin unisex outfit.
Alva är redo att åka till Nimbys (Skeppet, PiteHavsbad).
Jag hade faktiskt aldrig varit där med henne ensam förr. Vi har alltid åkt dit när andra skulle dit och så försöker man fika med sina kompisar och konversera mitt i leklandet medan man kryper efter barnen.
Det är lite mer avslappnad att åka ensam.
Bara jag och Alva. Vi var där när de öppnade klockan tio och redan vid elva visade hon små tecken på trötthet men vi passade ändå på att äta (barnplätta 30 kr) innan vi åkte hem, handlade till middagen och så tog jag en lite prommis i finvädret. Alva somnade direkt i vagnen.

(Jag vill förstås ÄNDÅ åka med er vänner till Nimbys någon gång. Men just idag var det skönt med mamma och barn tid.)

Vi har förresten läst i storebrors haj-bok. Alva gillar den av någon anledning men det är ju mycket tänder och lite blod i den boken. Så när man kommer till Nimbys ska man gå genom ett hajgap.
Där bromsade Alva och pekade:
- Dääääär!
- Ja, en haj. Sa jag muntert och började gå framåt.
Alva backade.
Jag tog hennes hand och försökte få henne att följa med men hon skulle INTE gå in i något hajgap, det var för läskigt. Så det blev till att bära henne. (Och haj-boken åker nog in i storebrors bokhylla igen.)

2 kommentarer:

  1. Tänk om flera skulle få ha egen tid med ett barn ibland. Det vore bra för alla tror jag.

    SvaraRadera
  2. Ja.
    Och den där värdefulla lilla stunden behöver ju inte ens ta två timmar. Men helt klart relationsbyggande. :)

    SvaraRadera