Sidor

måndag, september 05, 2011

Söndags sushi

Söndagsmiddag när vi är på tu man hand får man passa på att äta något gott, å då menar jag vuxengott. Alltså sushi. Lillan tycker väl om det hon också men hon har lite problem med sjögräset, så hon fick stekt lax istället.
Jag provade göra risbollar med rökt lax (Citronsaft på rökt lax. Lägg laxen i plastfolie och en risboll ovanpå, rulla sedan ihop så det blir en lite hårdare boll. Wasabiklick och rivet citronskal ovanpå.) Men Micke är tydligen inte förtjust i rökt lax så därför var det inte den allra bästa idén att prova.
Jag gjorde även "inochutvända carlifonia rolls", men bytte crabsticks mot räkor och glömde gurkstaven.
Sedan blev det en del vanliga rullar. Räkor + philadelphia + advokado Räkor + wasabiphiladelphia Lax + advokado Och mot slutet pressade jag ner räkor i riskuddarna. Bara för att riset inte räckte till en rulle till och jag hade räkor kvar.
Till dessert åt vi en alldeles fantastisk äppelpaj med vaniljvisp till, men den får jag återkomma om...

2 kommentarer:

  1. Var med och tävla om veckans blogg på min blogg! För chansen att öka antalet läsare eller bara synas. Tävlingen kommer upp i veckan men du kan redan nu skriva jag vill vara med i veckas blogg i vilket inlägg du vill. Take care!

    SvaraRadera