Sidor

lördag, december 31, 2011

Årsrapport 2011

Årets hemmafix
Första delen av året hade jag inget projekt, istället laddade jag energi för det stora sommarprojektet. I år har vi (läs jag) nämligen (äntligen) målat vårat tegelhus vitt (Årets projekt, det tog mycket längre tid än jag trott)
Micke har planterat gräs och så har vi vattnat, vattnat, vattnat. (de lovade regn framåt kvällen hade det aldrig kommit något så då var det bara fram med vattenspridaren. Sen kom allt regn vi skulle ha haft i augusti.)
Vi (läs Micke) har bytt våra trasiga och mögelprickiga markiser mot nya i blått.
Micke har lagt marksten på framsidan och jag och Alva har sopat ner sand mellan dem (syns inte på bilden, då står plattorna fortfarande där till vänster)
Micke satte även in ett runt fönster i uterummets trävägg, passar perfekt in i den marina stilen.
Inomhus: Jag har (äntligen) målat kökskaklet vitt.

2011, sommaren jag målade tegelhus.
Det känns skönt att 2012 börjar med ett vitt hus och en gräsmatta istället för en jordhög.

Årets resa
Långweekend i London (Micke & jag, vi lämnade Alva hos morfar & momma och det fungerade jättebra.)

Sedan så var även jag och Alva till Stockholm en helg, Micke och pojkarna har varit i fjällen och Micke har åkt på skoterlångkörning med kompisarna. (Sen så åker ju Micke till Norge 10 gånger om året och jag har varit en sväng till Umeå men då handlar det ju om jobb så det behöver vi väl inte nämna?)

Årets inredningsköp
Jag fick tag på ett bord jag velat ha i många år, superbilligt på Blocket!

Årets nya hobby
Det är jättekul att baka cupcakes!

Årets sjukdom
Alva hade lunginflammation. (Hon var inte så hängig med sov och åt dåligt och jag fick ta ut de första vab-dagarna.)

Årets bok
En förtjusande man av Marian Keyes tyckte jag lämnade störst avtryck och den var bra.

Årets köp
Det blev en Buster Magnum under sommaren, så nu har vi båt igen. En båt som tog oss ut i sommarvärmen några gånger i somras.

Årets bästa
Alva, Alva, Alva. Underbara rara superfräna Alva.

Blandade bilderfrån 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar