Sidor

torsdag, mars 01, 2012

Receptböckerna i vårskrud

Jag har stäng in de murriga och juliga kokböckerna i skåpet. Istället har jag plockat fram de som har ljusa trevliga färger (och min allra senaste av Mia Öhrn). Nu går hyllan mer i bakning och cupcake färger vilket passar fint till våren.
"Macarons, cupcakes och cakepops" är ny. Maken köpte en ny skoter så då passade jag på att förhandla till mig en kokbok. Han försökte med att jag får åka till Ikea istället men det gick inte. (Jag ska beställa från Ikea också!) :)
De med vit kant, eller i alla fall ljusa får stå i hyllan. En del är faktiskt kvar i huset efter Mickes föräldrar.

Resten trängs i ett köksskåp...
Den längst till höger har min kusin varit med och göra tillsammans med andra skandinaviska damer där borta in the USA.

Men jag har efter noggrant övervägande bestämt mig för att skiljas från en av mina kokböcker. Vi har testat några recept men den är i nyskick så jag ge bort den här i bloggen. Lotteri eller tävling. Något sånt. Tävlingar är ju kul. Lotterier också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar