Sidor

fredag, maj 11, 2012

Afterwork på Järnspisen

Vi hade bokat bord på Järnspisens afterwork.
Förrättskorgen
En förrättskorg med smårätter stod på bordet när vi kom. Tsatsiki, sill, hummus, bulgur och bröd. Vin i glaset och sedan trodde vi att det skulle ta ett tag men vips så kom de med varmrätterna.
Buffé på bordet.

Rostbiff med portersås. Kyckling i ratatouille och potatisgratäng. Det var gott. Micke gillade inte sillen alls och jag gillar ju bara svärmors sill så jag håller ju förstås med men resten var gott. Portersåsen smakade inte så mycket men bearnaisesåsen var himmelskt god. Jag måste försöka lära mig göra egen.

Desserten var sockerkaka med jordgubbar och grädde. Jag tyckte att det var en tråkig dessert.

Det var mycket folk där så vi är nog inte först att upptäcka Järnspisens afterwork. Man bör nog boka bord men det gjorde vi samma dag så det hade kanske gått att bara dyka upp också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar