Sidor

torsdag, juni 07, 2012

Hoisinkyckling med vietnamesisk sallad

Hoisinkyckling (4 portioner)
4 kycklingfiléer
1 dl hoisinsås
4 msk sesamfrön

Gör så här:
Marinera kycklingen i hosinsås och sesamfrön. Stek kycklingen på medeltemperatur till gyllene och låt den sedan ligga och eftersteka utan värme i ca 15 minuter. Vänd då och då.
Servera med ris och extra hoisinsås samt jordnötter

Vietnamesisk sallad
1 advokado
1 näve sugar snaps
0,5 röd chili
0,5 tsk sesamolja
2 msk japansk soja
Skär i mindre bitar, skiva chilin tunt och blanda allt.

Jag gillade inte salladen och föredrar nog när det får gotta ihop sig i ugnen som den där hoisinkarrén. Men man skulle ju kunna prova det med kyckling kanske. Det vi kan konstatera är i alla fall att vi tycker om hoisinsås.

1 kommentar:

  1. Nej, jag kom faktiskt på det idag efter att ha sålt allt annat än just mina egna kläder :) Håller på att sälja bort allt jag bara kan då jag just upptäckt köp-och säljsidorna på FB. Snart säljer jag väl huset :)

    SvaraRadera