Sidor

söndag, juni 03, 2012

Kakel i badrummet

Min fina man skickade iväg mig att titta på kakel. Jag fick bestämma heeeeelt själv sa han, bara det inte blev rosa. Men nu är det ju så att han flera gånger sagt att han vill ha såna där avlånga vita plattor. Så egentligen är det ju han som bestämt. Men jag får bestämma hur långa och matt eller blankt. Så jag vill ha blanka.
Det blir inte de längre (10 x 40 cm), för de känns som kökskakel för mig. Så det får bli det här.
Vit kakelplatta.10 x 30 cm.
På golvet blir det mörkt, grå/svart. Plattor som som känns som sten men ändå är moppvänliga. Badrumsinredningen har vi inte kollat ut än men det blir svart eller vit. Duschvägg i klarglas eller frostat. Ingen färg.
Bakom duschen tänkte jag att vi skulle ha lite mosaik för att liva upp det hela. Samt en rad med tre mosaiker bakom toaletten. Av det här:

Jag lägger upp det här så kära mannen kan ta en titt. Så får jag väl höra om han håller med mig eller inte.

Det blir alltså ganska färglös bas och hyfsat enkelt. Det kommer ändå att vara färg därinne på handdukar och sånt. Då kan man byta färg när man känner för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar