Sidor

lördag, juni 16, 2012

Nämen hej Kitty!

Igår kom Alvas kusin och var hos oss på eftermiddagen. Det gick ändå hyfsat bra, Alhade lite svårt att dela med sig och det blev lite jobbigt för henne när mormor kom med tre hattar och en solmössa som kusinen tog på sig.
Hon grät för att hon ville ha på sig solhatten med Hello Kitty. Men hon fick minsann vänta. Jag fick fina bilder på en supernöjd grabb i rosa mössa. Perfekt att visa när han är i tonåren och ska låtsas vara så tuff så det blir töntigt. :)
Alva i min examenshatt från ettan och Hugo i solhatten.
Idag på loppis fick Alva en baddräkt med tyllkjol av min barndomskompis. Väldigt nöjd tjej. I övrigt köpte jag ett par vantar och en tröja.
Jag åkte även iväg på loppis på kolmilavägen. Där köpte jag en vintermössa för framtiden. I stan var det inga leksaker som jag tyckte var värda att ta hem men på kolmila fanns det en fräsch barndator med Hello Kitty. Alva riktigt studsade och skrattade när hon såg vad hon skulle få, jag har nog aldrig sett henne bli så glad.
Ett bra köp som passar ännu bättre när hon blir äldre, med spel om bokstäver och siffror. Det går bra att leka med den med lite hjälp redan nu. 

Ikväll stod hon bredvid sängen och sa att "jag måste sjunga" och sedan sjöng hon något som slutade med "Kitty, Kitty, Kitty". Fast jag aldrig sagt annat än "katten" om denna figur så är Hello Kitty perioden här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar