Sidor

lördag, augusti 04, 2012

Stora Nolia mässan

Idag har vi varit på Nolia som öppnade idag. Mycket folk, så vi tog båten istället för bilen och det gick jättebra. Tittade på spa-bad, skotrar, fyrhjulingar, en massa olika sorters korv och bröd, öppenspisar och duschblandare med mera. Men det vi skulle köpa fick vi med oss hem:
3 rullar gladpack till våran wrapmaster. Förhoppningsvis räcker de till nolia 2014.
De hade "Bokrea" på ett ställe. 3 böcker för 100 kronor och det var ju ett riktigt fynd!

Jag såg även Jennie från Mästerkocken, men jag glömde att berömma henne för det där receptet på cheesecake. Hon lagade ingen mat just då när jag var där.
Sedan såg jag ett intressant piteåföretag. Jag tror att jag ska gå en liten kurs men det där får jag återkomma till senare i så fall.

Alva skötte sig hyfsat. Det är inte kul att sitta i vagnen men hon fick smaka lite mumsbitar och fick popcorn och mat och fick några olika ballonger. Så det gick bra. Hon sov till tio så jag tänkte att hon kanske inte behöver sova mera utan kan lägga sig tidigt istället. Men för en kvart sedan såg det ut så här i vardagsrummet.
Å där sprack den planen.

1 kommentar:

  1. hon är då för söt!
    Och böckerna - tänk då jag såg dom tänkte jag på dig. Kanske jag också köper precis dom där böckerna.
    Ska på Nolia lördag och söndag. Det är kul att träffa så mycket folk.
    Kram Mamma/mormor

    SvaraRadera