Sidor

söndag, september 16, 2012

Kalasmuggar och tallrikar

Idag har jag och dottern varit på Toy's R'us. Vi tittade länge och väl på alla leksakerna och vissa fick ett litet "Titta mamma" medans andra saker fick ett "Åh wow!". Mot slutet av butiken hade de kalasgrejor så jag tänkte att varför inte shoppa muggar och papptallrikar till barnkalaset i december. När barnet är med så kan hon ju faktiskt få välja själv också.
Så jag visade henne några alternativ (när hon får FÖR många val så klarar hon inte av att välja).
Skulle det bli fotbollarna för att storebror är så cool som spelar fotboll? Eller Woody? Eller Blixten? Eller rosa prinsessmuggar eller super rosa Hello Kitty mugg?
Eftersom hon varit så inne på rosa senaste två veckorna trodde jag nog att hon tyvärr skulle välja kitty muggen. Men visade i alla fall dessa alternativ och hoppades att hon ändå skulle välja en annan.

Å valet föll på:
Toy Story muggar.
Sen ville hon ha tallrikar och "blongger"(ballonger) också, så då köpte vi det och åkte hemåt.

Före fick hon välja en vattenflaska, där styrde jag nog henne lite mot flaskan som var 20 kr billigare. Det erkänner jag. Helst hade hon nog ville hon nog ha den svarta med monster barbies. Men hon är nöjd ändå.
Jag har fått ta kort på henne med den för att visa Tobbe och Pappa. Hon tyckte att vi måste fotografera båda sidorna. :)

Yngsta storebrodern kom just hem och då kom hon rusade och visade sin vattenflaska. Talade om att den är rosa och pratade om prinsessorna och att "den är min". Hon pratade så att hon knappt hann med själv. Hon har varit väldigt sugen på att dricka vatten ur hans vattenflaska tidigare så det passar ju utmärkt att hon fick en egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar