Sidor

lördag, oktober 13, 2012

Jag får skämmas lite nu...

Jag inser att jag inte har receptet på Chicken tikka masala här på bloggen. Det är ju anledningen till att jag valde att gå en indisk matlagningskurs där en gång för länge sen. Jag tänkte att om jag lär mig laga chicken tikka masala själv så är det värt priset och sju tisdagkvällar.
Inte visste jag att då att vi skulle laga så mycket gott, ha så trevligt och att jag skulle tycka om allt (förutom lamm i spenat).

Men jag ska fixa upp det. Recept kommer.
Ikväll lagade jag nämligen Chicken tikka masala och Murgh Dansak som fick småputtra lite och blev lite starkare än den blivit andra gånger. Gott. Vi hade även raitasås och naan bröd (färdiga från Coop).
Nu förstår jag varför det kallas sweet and hot på engelska.

Jag tror vi ska prova lite fler indiska vegetariska rätter. Indian vego week.
Det kan bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar