Sidor

söndag, december 23, 2012

Lilla julafton

Barnen (pojkarna) får själva välja vart de ska fira julafton och det tycker jag är helt rätt. Men de år som de ska vara med sin mamma på julafton så brukar vi ha lilla julafton hos oss först. Så det hade vi igår.
Micke hade bestämt sig för att laga tjälknöl och skulle fixa allt. Så jag bidrog bara med lite roliga grejer. Pynt, duktning och dessert (vitchokladmousse med tinade hallon och färska jordgubbar).
Kaneldoft för rätta julkänslan. 
Dukning med pepparkakor, jag hade en liten bit kvar i kylskåpet
och hade fått tomte servetter av min kusin.
Ljusstaken fylldes med polkagrisstänger och nötter.
Alva tyckte att hon var så fin att hon bad mig ta kort på henne.
Sen sa hon åt alla att hon klätt ut sig (till Belle i Skönheten & Odjuret).
Hon fick jättefina julklappar av sin äldsta bror och var superglad.
Mickes tjälknöl med brysselkål. Kanske jag kan få honom att dela med sig av receptet sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar