Sidor

söndag, december 16, 2012

Shantaram av Gregory Davis Roberts

Nu i november när vi skulle åka på semester så tog jag bara med mig en bok. Jag tänkte att den räcker nog och så får jag ha som mål att läsa ut den under 2013. Den var verkligen bra så nu är den läst. När vi återkom från resan (2 veckor) efter en seg flygresa hem så var det inte många sidor kvar trots att den är 960 sidor lång. Vi fick tips om den vid jul för 4 år sedan så jag beställde hem den och så har min man läst den två gånger och sagt åt mig att jag kommer att gilla den och det hade han rätt i också.
Jättebra.
Shantaram av Gregory David Roberts
Boken handlar om författaren som rymt ur ett fängelse i Australien och tagit sig till Indien. Där tar han in på ett billigt hotell tillsammans med några amerikaner och lär känna den glada indiske guiden Prabaker. Snart får han syn på kärleksintresset Karla.
Det är nått kapitel in i boken och sen händer det massor!
Den är riktigt, riktigt bra och intressant.

Enda nackdelen är att jag blir så hungrig när han skriver om indisk mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar