Sidor

söndag, januari 20, 2013

Halv åtta hos Sandra

Igår var det dags för den tredje "Halv åtta hos oss" middagen, denna gång hos Sandra. Det var otroligt trevligt och GOTT!
Förrätten var filodegsrullar fyllda med lite allt möjligt gott. Parmaskinka, basilika, parmesan. Basilikablad med valnötter och "crema de balsamico"(?). Supergott!
Varmrätten var bouillabasse med vitlöksbröd. Perfekt styrka och jättegott. Maken säger att vi stank vitlök när vi fyllde bilen och även idag, men det är det värt. Vitlök är så gott.
Desserten var lingonglass (och så fick jag en nytt användningsområde för lingon), kolasås och knäckiga daim liknande bitar med flingsalt. Salt och sött i god kombination.

Det blev förstås lite vin till också. Sen bjöds jag på tre stycken kaffe karlsson, så jag var inte så trött när jag kom hem men somnade ändå rätt så fort. De var väldigt goda. Irish coffee smakar inte alls lika gott.
Idag är jag ytterst tacksam för att jag inte är bakis...
Jag längtar redan till nästa gång.

Vi vaknade utan barn i huset och hade fått en härlig sovmorgon.
Min mans arbetskamrater säger att han ser ut som en lapp.
Vad tycker ni? :)
Så klädde vi oss och tog skotern för att hämta lilla fröken. Hon hade haft så roligt hos sin kompis att jag var tvungen att ha ett snack med henne när hon inte ville klä på sig och följa med hem. Idag tog hon en tupplur och det behövdes, hon somnade ändå snällt strax efter åtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar