Sidor

torsdag, mars 21, 2013

Kiruna prommis

Så var arbetsdagen slut, jag tog en halvtimme till att kolla mail och sånt i min stuga och sedan promenerade jag iväg för att hitta till "stan" och se vad Kiruna hade att erbjuda i matväg. Jag frågade om vägen en gång för att försäkra mig om att jag gick åt rätt håll (det gjorde jag inte riktigt men nästan).
Så här ser det ut i Kiruna. Det uppför/nedför när man går.
Rea, tydligen är det inte tillräckligt många som hjärtar Kiruna för att butiken ska gå bra.
Inringat ser ni att jag hittade till centrum. Om man går där till vänster och ned för den gatan
så vet jag att det finns ett solarium. Men jag var hungrig så jag får vara blek istället.
Valde en pizzeria, köpte en pizza. Åt halva.
(Jag borde valt thairestaurangen bredvid tror jag.)
Sen försökte jag hitta tillbaka dit jag kommit från.
Det gjorde jag också, UTAN att fråga nån. Heja mig.
Längtar efter lilla fröken krulltott. Inga barn som kommer tassande och väcker mig mitt i natten här men inatt väcktes jag istället av de i stugan bredvid. Elefanter i möblerat rum där vid fyratiden och det är då faktiskt värre. Lite lyhört. Igår när jag skulle sova så hörde jag någon snarka. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar