Sidor

måndag, april 15, 2013

Sista halv åtta middagen hos K

I lördags var det dags för den sista halv åtta middagen för gänget. Det har varit supertrevligt och bara god mat. Faktiskt var jag lite orolig för att jag kanske skull serveras vilt i lördags och inte tycka om det, men det behövde jag då inte fundera på. Det var jättegott.
Förrätt: Kantarellsoppa med lingon och en god brödbit.
Om jag hade receptet skulle jag laga den till familjen. Jag har nämligen några torkade kantareller som skulle kunna förvandlas till något ätbart och denna var riktigt god.
Varmrätt: Älggryta, potatismos med min favoritost, lingon, sallad med granatäpple och krämig fetaost.
Lång ifrån mina föräldrars sega viltgrytor, jättegod. Jag åt upp varenda liten bit på den där tallriken.
Desserten: Pannacotta med råröda lingon.
Här hade det börjat skymma och med min värdelösa mobilkamera så kan inte ens Photoshop rädda det.  Med desserten var god.
Sen drack vi mera vin, pratade mera, åt ostbricka och sen var det slut.
The end.
Finito.
Lite trist, men bara för att det var en trevlig upplevelse. Laga mat en gång, äta fyra. Bra koncept. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar