Sidor

söndag, april 21, 2013

Sushifrosseri


Meny från Yo Sushi!
Maken vet minsann vad jag vill ha! Jag fick en meny från You sushi och dottern fick en stor förpackning klubbor. Alla blev glada, speciellt jag som redan hade tänkt att det skulle bli sushimiddag. Alltså kokade jag ett helt paket istället för ett halvt och provade lite olika varianter inspirerade av sushimenyn. Gott.
1. Makens mix. Hackad röd chili, sesamfrön, tonfisk och advokado.
2. In och utvända carlifona rolls (advokado, crabstics och majonnäs, rullade i sesamfrön)
3. In och utvända rullar med räkor, morot och gurka rullat i rommix.
4. Sist men inte minst den stora högen med räka, advokado, morot och philadelphia.
Riskuddar med lax och tonfisk.

2 kommentarer:

  1. vilka fina! jag önskar verkligen att jag gillade sushi!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur då att jag inte gjorde några sushi till förrätt på halv åtta middagen. :)

    SvaraRadera