Sidor

tisdag, juni 04, 2013

Cupcakesafton

Imorgon ska jag sälja fika på Mickes yngsta sons fotbollsmatch. Något man gör en gång per säsong och förra gången gjorde mina cupcakes att det blev försäljningsrekord så självklart vill jag ju att det ska bli lika bra i år. Eftersom att jag har tre böcker med "cupcakes" så valde jag ett ur varje:
En klassiker ur Lyxiga cupkakes och läkra kakor. Barnens favorit "chocolate cupcakes".
Ur denna bok av Mia Öhrn blev det blåbärscupcakes. Frostingen var mums.
Ur Leilas cupcake bok blev det cunky monkey cupcakes. Valnötter och kryddor, mörk choklad (såklart, det var ju leilas recept) och lite annat. Gott, gott. Det ska vara ett körsbärs ovanpå så jag hoppas att det finns och att jag hinner svänga förbi Coop imorgon.
Blev lite effektiv bakning när det blev tre recept samtidigt. Det var nödvändigt då jag inte verkar kunna servera middagen tidigare än 18:30 när jag jobbar till 17. Alva bör sova vid 20-21 så efter hon lagt sig vill jag inte använda elvispen. Men jag hann. Vispat och klart 20:30. Dottern isäng. Lite spritsning och diskning. Ner och hänga upp tvätten (tusentals strumpor och kallingar), upp och plocka undan disken.
Nu har jag gjort mitt för idag.
Och för att det ska bli liiiiite bättre än förra året så har jag gjort en laddning snickersrutor också. Allt till salu på SCA Skogsparken fotbollsplanen imorgonkväll (ca 18-19:40). Det finns även kaffe och saft att köpa. (Samt det som den andra familjen bakat, vet inte vad de gjort.)

1 kommentar: