Sidor

lördag, juli 13, 2013

Dagens loppisfynd


Dagens loppisfynd var inte bara en utan TRE kokböcker. Den stora gula har jag velat ha länge och nu köpte jag den för en guldtia. Den andra asiatiska har visserligen min syster men för en femma kan jag faktiskt få en egen. Det är tur för mig att vi inte har något något stopp för hur många kokböcker det får finna i huset längre.
Mannen i huset har nämligen gått och skaffat sig en samling av något annat.
Fler än man behöver och bra mycket dyrare än kokböcker, men hans hobby. Så när nummer tre på kort tid dök upp här hemma frågade jag om man verkligen behöver så många? (Nej) Å hur var det med dom där kokböckerna? Nu är vi helt överens om att jag kan köpa precis så många som jag känner för. Så jag kan men mycket gott samvete handla recept på loppis. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar