Sidor

söndag, juli 14, 2013

Härligt med helg

Jag har haft en bra helg, dottern också tror jag. Vi började lördagen med att ta det lite lugnt på morgonen och sedan åka på loppis. Trevliga fynd men inte årets kap fanns där. Sedan gjorde jag några välplanerade inköp (Bets på Bygma och tvättmedel/sköljmedel/diskmedel på ÖoB) innan vi körde vidare till Lillpite där det var "Lillpitedagen".
Vi hade planerat att låta barnen titta på ladugårdsdjuren, kanske åka lite häst och äta våfflor till lunch. Men så var det ingen häst där så de fick nöja sig med några hönor och en kanin. Våfflor blev det inte heller eftersom att det gått nån säkring och kön var låååååång. Jag förslog att vi istället skulle åka till Vischan och äta innan barnen bryter ihop. Så det gjorde vi och jag kan verkligen rekommendera deras hamburgare. Dom var inget annat än goda.
Här tittar barnen på hönor och Alva har sin "åka bil långt muta". (Hon somnade ändå.)
När vi ätit så åkte vi till Bönhuset så barnen fick träffa mormor och vi fick kela med en supersöt liten gullig valp. En sån där som man bara vill stoppa i väskan och ta hem. Fast vi ska ju inte ha nån hund just nu och en King Charles cavalier cockelspaniel skulle nog min man säga att vi aldrig ska ha.
Barnen fick en paus från varandra och sedan hade vi tjejmiddag här hemma på kvällen. Räkor, bakad potatis och en ostbricka på det. Det kanske blev för mycket mat för alla blev väldigt trötta.

Idag har jag (med lite hjälp av syster) rensat upp trädgårdslandet och plockat en hög jordgubbar som vi åt upp tillsammans med våfflor, grädde, hallon, glass och stora kaffekoppar. Syrran brukar bjuda på våfflor ibland de söndagar hon har pojken och det är så gott. Jag har inget våffeljärn (det gick sönder våffeldagen 2009). Idag var det dessutom så lyxigt att hon kom hit och lagade våfflorna så jag behövde inte åka någonstans. Å så åt vi på altanen och njöt av att vara ute. Det har varit uteliv hela dagen idag. Trädgårdspyssel och altanhäng. Skönt att vädret var "lagom", inte gassande sol och inte kallt.
Trädgårdens guld. Jag föredrar det före skogens alla gånger.

Sommardagis har producerat prinsesskrona med glitter. Den är populär.
Badpoolen fick komma ut också, bara lite vatten att plaska omkring i dög fint.
Så nu är man redo för måndag igen. Jag har kört åtta tvättmaskiner och tömt tvättkorgarna. (Fast en har väl hunnit fyllas upp till hälften igen.) Ugnarna är rengjorda (i alla fall var dom det innan vi gjorde bakad potatis) och jag har veckohandlat för hela veckan och lite till.
Men tvätten må vara ren och fint ihopvikt men inte sorterad och stoppad i några garderober/byrålådor och gräset, det har jag inte klippt.
Oddsen är mycket små att jag gör det ikväll. Jag ska se slutet av en film jag somnat till/nästan somnat till två gånger istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar