Sidor

söndag, augusti 11, 2013

På väg hemåt

Lördagen var en väldigt bra dag. Jag tog bussen till stan och var där inne till klockan fem då jag tog bussen "hem" igen. Alva var med farmor och hade det mysigt med sockervadd och marknad. Mer än så kan jag inte berätta.
Söndagmorgon vaknade Alva kvart i sju och vi packade bilen för hemresan. Som vi startade strax efter åtta men fick vänta lite vid färjan som åkte från Öckerö 8:50. Sen körde jag väldigt mycket längre än jag trodde att jag/vi skulle orka. Jag hade tänkt att vi skulle sova i Tierp igen och sedan köra och sova i Sundsvall dagen efter, men jag orkade ända till Sundsvall. Vid Tierp kände jag att jag verkligen hade några timmar kvar, i Hudiksvall hade jag gärna stannat men då kämpade vi oss vidare en timme till.
Alva ville äta på Max så fort vi satt oss i bilen. Jag lovade att vi skulle göra det när vi såg ett Max men först skulle vi köra ut ur Göteborg. Storstadstrafiken ville jag helst komma ur innan alla andra vaknat. Då somnade Alva och när barnet sover så stannar man inte!
Så jag körde på och när hon vaknade kollade jag vart närmaste Max låg och körde dit.
Alva på Max i Skövde. Två mumintrollsglas rikare. :)
Vädret var stundvis riktigt dåligt. Vid ett tillfälle körde vi sakta, sakta i bilkö medan det öste ner och dundrade och blixtrade. Jag tror faktiskt att det slog ner på en äng bredvid oss. Jag skrek till och Alva sa att hon blev rädd. Så jag sa att jag också blev det och hon konstaterade att jag inte brukar bli rädd så jag fick förklara att det small ju så förskräckligt och jag var inte bredd.
Egentligen skulle vi på djurparken i Furuvik, men vädret var för dåligt. Så istället kollade jag efter ToysRus i Örebro där då Alva fick sig ett semesterpaket. En ponny som hon önskat sig och pratat om länge som kom med en annan ponny. Som en bonus så hade Färg och Form en outletshop mitt emot leksaksbutiken. Så jag fick mig också en semesterpresent (eller fyra st plus servetter).
När tiden började närma sig middag knappade jag in pizzeria på gps:en och körde mot en som verkade ligga lämpligt till. Så middag åt vi i Valbo innan vi åkte vidare.
Alva upptäckte att det var rätt kul att se film i bilen och så tog vi oss ända till gaffelbyn i Sundsvall där vi sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar