Sidor

söndag, september 22, 2013

Så du inte ska frysa min lilla älskling

Ny outfit i fleece. Bra när det är kallt under overallen.
(Har ni läst "Ingrid ska bada" kanske ni känner igen poseringen.)
Igår skulle vi en sväng på stan för att köpa en pärm på Åhléns. Maken tycker sånt är onödigt för vi har pärmar i källaren. Men jag vill ha vita. En liten vit dessutom. Det har dom på Åhléns.

På vägen gick vi förbi Just kids och där utanför hängde en fleecejacka som ropade högt att den ville följa med oss hem. Villervalla har fina i år, men de ser inte alls lika fina ut på hemsidan. Alva fick välja mellan röda och gröna fleecebyxor.
- Jag vill ha rosa! svarade hon.
Jag vill att du ska ha turkosa tänkte jag innan jag svarade:
- Men det finns bara röda och gröna.
- Nähä dom har fler inne i butiken.
Så vi gick in och frågade Maureen om det finns andra färger så när Alva fått höra att det inte gjorde det valde hon röda. (Men det är ju bra att hon kollar upp fakta.) Röda jag tyckte var toppen eftersom de även matchar fleecejackan som är alldeles lagom nu, jag hade tänkt använda den ett tag till innan vi byter upp oss.

Benen verkar växa först på mitt barn, det är alltid byxorna som måste sorteras ut först så det blev även svarta överdragsbyxor. Exakt sådana som vi haft tidigare men en storlek större (110).
Så nu är det bara till att ta fram plattången och namnlapparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar