Sidor

söndag, oktober 20, 2013

Gaveln är klar

Gaveln på huset är nu klar. Ventilationsfönstret är på plats också. Den här sidan är den som blir aktuell först när det gäller ommålning då det är här solen ligger på allra mest. Nåja, vi tänker inte på det nu. När det blir dags att måla så får vi väl hyra oss en skylift igen och dra på lite färg. Jag alltså, det är jag som målar här i huset. Men egentligen så föredrar jag att inte vara så högt.
Dottern däremot hon är mer efter pappa om man går på höjder. Idag skulle hon åka med. Hon stod stilla och höll fast sig och skrattade. Fast det var bara sista bitarna som hon fick åka med upp och ner, annars hade det nog tagit väldigt lång tid när Micke ska hålla koll på henne också där uppe. 
När vi kom in så frågade hon mig "Visst inte är du arg på Pappa, Mamma?". Hon hade nämligen fått fogmassa på den nya overallen (och det var ju pappa som spillt fogmassa någonstans). Men det gick bort med lite lacknafta vars fettfläck jag sedan tog bort med att spraya på lite yes.


Då var det framsidan kvar och fönsterbyte på garaget. Sen är vi nog klara utomhus för i år?

2 kommentarer:

  1. Vad gulligt att hon tänker på pappa när hennes overall blev fläckig!

    SvaraRadera
  2. Hmm, pappan hade nog sett det och tänkt att det var hans fel och sagt något om att mamma nog blir arg.
    Jag var nämligen väldigt nöjd över mitt fynd dagen innan. :)

    SvaraRadera