Sidor

lördag, oktober 19, 2013

Jobba hemma lördag

Vi hade ju kunnat göra det en helg under sommaren. Vi hade kunnat skippa nån båttur och så där, men ärsch - man ska ju leva sitt liv också och det fungerar alldeles utmärkt att sätta fast den nya panelen idag. Så länge man har varma kläder går det bra. Först målade jag panel i garaget och sedan gick jag ut och hjälpte till där ute. Det går fortare om man är två. En i luften (maken naturligtvis) och en som hanterar supersågen och langar upp brädorna (jag förstås). Vi har hyrt en lift i helgen, så sista bitarna ska på plats imorgon och sen är det bara framsidan kvar.




Där uppe vid hålet slutade vi, jag frös och sa att nu får det räcka för idag. Först in i garaget och måla några brädor och sen  hämtade jag hem lillan som vi lånat ut över dagen. Åkte och handlade och solade och strax blir det mannens extra goda snitzel. En bra lördag...

2 kommentarer:

  1. vad duktiga ni är :) produktivt att hoppa lördags fika ;)

    SvaraRadera
  2. Jaaa. :)
    Fast det var många veckor sedan vi var och lördagsfikade.

    SvaraRadera