Sidor

lördag, november 02, 2013

Star wars som grupp

Ikväll har vi sett på Stjärnornas krig, dottern är imponerad av Yoda. Så det verkar lämpligt att gräva fram en 14 år gammal bild från Halloweenfesten 1999. Oberoende av varandra blev det en liten Star Wars grupp med Darth Maul, Prinsessan Amidala och Yoda. Första nya filmen hade just gått på bio.
Darth Maul, Prinsessan Amidala och Yoda.
Nästa år ska jag gå all in på utklädnaden. Alva ska vara "Luke Skajwajkör" (med lasersvärd), pappa får vara Darth Vajdör och jag skulle få vara prinsessan.
Men sen ångrade hon sig och ville vara prinsessan så hon inte behöver slåss med pappa.
Så istället blev det Micke - Darth Vader, Alva - Prinsessan, Lukas - Luke Skywalker och Tobbe får vara Chewbacca. Behöver jag berätta att stjärnornas krig var på tv ikväll?

Vem vet, jag kanske kommit över besväret med att faktiskt ordna en Halloween fest också. (Femton år senare är det ju ändå mer mogna människor som dyker upp.) Men det säger jag ju varje år när jag sitter hemma utan party och äter halloweengodiset som blivit över...

Om nu de där som var väldigt frivilliga med att hjälpa till att fixa med festen läser det hela (Ante och Andreas this means you) - vart var ni när lokalen behövde städas? Pengarna för städningen gick åt till att betala maten när ni ändrade antalet matgäster till fler än de som betalat. Nu när ni är äldre och ansvarsfullare skicka blommor och choklad eller varför inte en trevlig kokbok? ;)
Tack och lov att prinsessan Amidala hjälpte mig. Det kommer jag aldrig att glömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar