Sidor

tisdag, februari 04, 2014

Andra tider just idag

Idag började jag lite tidigare. Det innebar att jag skulle skjutsa lillan till förskolan före åtta istället för nio. Konstigt nog så väcker jag henne ändå exakt samma tid (skillnaden är att hon äter frukosten på dagis). Det var mer harmoniskt att lämna på dagis, en stunds kramande och sedan for jag iväg. Hon var jätteglad för att jag skulle hämta henne också för "då får jag ju vara länge tills dom andra barnen åkt hem".

Behöver jag nämna att hon älskar förskolan?
(Troligtvis för att hon inte har de långa dagarna jämt.)

Idag slutade jag även en timme tidigare. I Piteå, ingen lång bilkörning idag. Det är hela skillnaden att vara hemma kvart över fyra jämfört med kvart över fem. 8-16 måste vara de ultimata arbetstiderna. Lite vardagslyx så där mitt i veckan...

Fyra år. Vart tar tiden vägen egentligen?
(Provar senaste me&i kollektionen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar