Sidor

tisdag, februari 18, 2014

Test: Pulled pork - den ur frysdisken

Jag hade fått tips att det i frysdisken finns en snabbvariant av pulled pork som är "så god". Så jag tänkte att man kan ju alltid prova och köpte oss ett paket. Lite snabbare än om man gör från grunden.

In med köttbiten i ungen och på med marinaden. 
Sedan provade jag att servera det med hamburgerbröd. Vet inte varför egentligen? Varken jag eller Alva är särskilt förtjusta i de där fluffiga vita bröden, så det var säkert för att vi hade sådana hemma...

Det var inte gott. Så jag provade med tacoskal istället, det var mycket godare. Mjuka tortillabröd kan nog vara snäppet vassare. Eller så äter man det bara med sallad.
När jag gjorde det själv tyckte jag inte det var så jättegott. Men en annan tjej hade gjort samma när vi hade "babyshower" och då gillade jag det verkligen. Så nu vet jag faktiskt inte vad jag tycker. Måste nog prova igen.
Innehållsförteckningen såg ju inte så läskig ut heller. Maltodextrin var jag tvungen att googla och det är tydligen "rena kolhydrater", så de som inte äter sånt får väl göra sin egen då. (Funderar du över bäst före datumet? Jo, det var ett tag sedan vi provade. Jag har bara inte bloggat om det.)


3 kommentarer:

  1. Har också prövat Den färdiga varianten, men det var någon krydda som inte var bra i min mun. Har ett toppen recept du kan få som är gott enl många,,,,Carina H

    SvaraRadera
  2. Det tar jag gärna.
    Maila det genast! :)
    Å tack igen för idag.

    SvaraRadera
  3. Testat den jag med men tyckte det var väldigt salt. Annars helt ok.

    SvaraRadera