Sidor

onsdag, mars 12, 2014

Jake & piraterna tårta


Min systerson talade om för mig att "Moster när jag fyller år vill jag ha Jake & piraterna tårta". Så det var ju bara att fixa en sådan åt honom då, jag gillar ju att baka men tiden finns inte riktigt där nu. Lyckligtvis så hade hans mamma redan köpt ett helt set med piratfigurer så det var bara att fixa tårtan. Så tur att han ångrade sig mot slutet, han har de elva månaderna före det sagt att han ville ha Buzz Lightyeartårta och det hade varit svårare!

Först bakade jag en chokladmoussetårta med mestadels mjölkchokladmousse och jag penslade inte bottnarna med kaffe/whiskey utan bara lite, lite kaffe.

När den stelnat tog jag bort formen och satte fingerskex runt om som ett staket. Jag önskar förstås att jag hittat ett snyggare band, men man tager vad man haver som hon Cajsa sa. "Sanden" ovanpå tårtan är två digestivekex som jag mortlat till fin sandstrand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar