Sidor

måndag, juni 23, 2014

Baka, baka liten kaka...

Idag fick "Lyxiga cupcakes och läckra kakor : bakverk från berömda Hummingbird Bakery" komma upp från kokbokshyllan och bli lite mjöldammig. Eller kanske mer florsockerdamm, köket blir lite sötare på då. Jag bakade små cupcakes med chokladsmak och sedan var mina små cupcakeformar slut så då blev det stora cupcakes istället. Det blir nog bra, jag ska sälja dom imorgon.
Jag vispar, dottern hjälper mig med att hälla i ingredienserna när jag mätt upp. Ugnen blir varm och så också köket eftersom den saknar den isolerande ena halvan av luckorna. Samtidigt gör jag middag och får användning för en liten ostkniv. Den passar utmärkt som kil för att hålla den lillan luckan på plats så det blir tätt. Men det stör mig inte längre.
Istället funderar jag på hur det ska bli att baka i en varmluftsugn. Hur lång tid det tar innan man ställt om sig till varmluftsläge. Den nya ugnen som ska in i ett kök där allt fungerar och jag ska inte ens behöva böja mig ner för att kika in i den. Jag längtar till hösten då det är dags men först skulle jag vilja ha lite, lite sommarvärme...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar