Sidor

söndag, juni 08, 2014

Den nya barnsängen

Idag monterade jag ihop den nya barnsängen.
Så här såg det ut innan.
Nu ser det ut så här:
Ikeas himmelsäng "ÖVRE" i juniorlängd.
Jag har alltid velat ha en himmelsäng så i mina ögon valde hon rätt även om hon inte valde den jag skulle ha valt om jag hade bestämt vilken säng vi skulle köpa ("Gulliver"). Tanken är att jag ska sy en ny sänghimmel så småningom.
En lampa, en tavla och två tavellister var tvugna att tas ner. Det är nu det betalar sig att rummet är målat och inte tapetserat. Bara att dutta på lite ny färg när jag spacklat hålen...

Igår på loppisen gjorde jag ett bra fynd också. En rejäl leksakslåda. Det skadar ju inte att den ser ut som en skattkista heller. Alva vill att den ska bli rosa och hon tänker ha kläder i den. Så vi får se exakt vad vi ska ha i den senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar