Sidor

söndag, augusti 10, 2014

Kickoff helg

I helgen har jag varit på kickoff i Göteborg med me&i. Det har verkligen varit en toppenhelg på alla sätt och vis och nu ser jag fram emot hösten!
Tyvärr så får jag ju inte visa några plagg (än!), det får ju bara dom utvalda bloggarna göra men det hinner jag nog med senare ändå. Så jag för skriva om annat.
Först började jag med att gå på stan med en kollega från Umeå. Hon hittade en klänning som hon tyckte var jag och det tyckte jag med så jag provade den. Verkligen kärlek vid första ögonkastet. Den kan jag ha till både kontoret och till festliga tillfällen. Jag räknar med att den stannar i garderoben i många, många år. (Jag fick ångra att jag tagit med mig mina leopardskor istället för de hudfärgade pumpsen som jag valde mellan men självklart hade jag min nya klänning ändå!)

Vi var även in på Villervalla, först en outlet butik och sedan en renodlad villervallabutik som båda hade massvis av plagg till 50%. Då dottern inte egentligen saknar något i storleken hon har nu men växer som ogräs så köpte jag lite grann i nästa storlek.
Är du inte lite avundsjuk nu Jenny? :)
Vi åt lunch på en jättegod restaurang som heter "Le pain francaise". Jag valde Cobb sallad och tyckte att den var jättegod. Vår göteborgsguide sa att 98 kr är normalt lunchpris i gtbg och salladen var jättegod.
Lunchen. Numera är det ju inte bara jag som fotograferar maten så det är tur att restaurangerna lär sig att de ska ha företagsnamnet på glaset.
Det var väldigt fint inne i restaurangen också, men vi satt förstås ute i det fina vädret. 
Så promenerade vi runt en hel del. Det blev väl si så där drygt 16.000 steg denna dag. Men vi fick mer energi av en kaffekopp på Starbucks. Iced caramel macchiato. Gott.
Denna bild är mest för att göra lillasyster avundsjuk. Fungerade det? :)
Så sa vi hejdå till göteborgsguiden och så köpte jag klänningen jag visat i början av inlägget innan vi gick och åt middag. Vi väntade in ännu en kollega så under tiden åt vi på Jensen's steakhouse. Chilibearnaisen smakade knappt nån chili med det var gott ändå. Å trevligt sällskap gör ju mycket för upplevelsen.


Efteråt åkte vi buss ut till en göteborgskollega och drack en tekopp innan vi gick och la oss. Jag hade stigit upp kl 4 och vi pratade en del så vi somnade inte förrän kl 1, jag kan säga att jag sov som en stock!

Väckaren ringde kl 6 och före 8 var vi på plats på Scandic crown i Göteborg. Vi drack lite kaffe och shoppade lite gamla plagg och sedan hade vi kickoff till kl 17.
Därefter checkade vi in på hotellet. Fräschade till oss och drack rosévin. Chattrade. Så gick vi ner och blev bjudna på bubbel. Det behövs inte mer än hotellrum, ett glas bubbel och en ny klänning så känner jag att det är en väldigt lyxig helg. (Dottern hade jag ringt och hon sa glatt: Hej mamma och fortsatte lika glatt hejdå mamma innan hon la på, mig hade hon inte tid att prata med för hon hade för skoj.)

Så åt vi middag så vi blev mätta, drack vin och sjöng karaoke. Vissa utav oss ställer sig långt bak och sjunger mindre bra (jag alltså) medans andra har en helt annan kompetens så ibland var det som att vi hade liveband. Superkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar