Sidor

söndag, augusti 17, 2014

Klantarsel

Ja, ibland är blir det inte riktigt som man har tänkt sig. Speciellt inte om man har bråttom.
Så som jag hade igår när jag skulle laga middag. Det var karré som man skulle steka eller grilla. Så jag fick för mig att jag skulle grilla. Ut och starta grillen (nä, det har jag uppenbarligen inte gjort förr. Här finns ju oftast Micke eller nått lite äldre barn som man kan skicka ut att starta grillen/grilla).
Så ut och vrida på den där huvudgasen till vänster och lagom många i själva grillen. Två borde väl räcka. Klick klick på knappen, det hände inget.
Ah, just det. Vrida igång gasolen. Sådärja. Sedan skynda sig in och rör om i såsen igen.
Grillen.
Så kom bonussonen hem och frågade om jag grillade. Två minuter senare.
Ja, jag tänkte det. Men hur vet du det? Luktar det?
Ja, det ryker som f-n.

Snabbt till fönstret och ännu snabbar ut och kolla och nä, det var ju lite fel det där. Vi har visst en gasolplatta på sidan  och inte en huvudratt, det fanskapet tände sig visst också fast locket var på. Så nu ser grillen ut så här.
Jag borde förstås ha tänkt till lite mer när jag vred på gasolen undertill. Men där gick visst inte hissen ända upp.
Väldigt störande. Jag kan ju inte påstå att jag gör allting rätt jämt. Ibland är jag faktiskt ett klantarsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar