Sidor

torsdag, september 18, 2014

Första tanden har trillat ut

Där i handen är den tappade tanden. Tur att förskolefröknarna tog hand om den.
Idag när jag hämtade på förskolan hade dottern tappat den där tanden som varit lös ett par dagar. När hon första gången kom springande och glatt ropade:
- Nu är det på riktigt! Jag har en lös tand! Jippi!
Då tyckte jag nog att det var lite för tidigt. Jag minns det som att tänderna tappades på lekis (när man är 6 år) eller i skolan (när man är 7 år) men inte när man är 4 år. Det visar sig att jag minns fel, tydligen så ska man tappa tänder när man är fyra år för där under fanns en taggig ny tand som syntes mer och mer och behöver mer plats
.
Jag tyckte visserligen att det var för tidigt när hon fick tanden också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar