Sidor

onsdag, oktober 08, 2014

Längst minnenas gränd...

Me&i släpper några plagg som kallas Memory lane idag. De är tydligt inspirerade av klassiska me&i plagg som funnits tidigare, före jag hade barn. Alltså är de helt nya för oss. 
Dottern fick hjälpa mig välja visningsexempel i kollektionen.
Hennes förstahandsval blev geishatunikan.
Så röd och fin. Hon gjorde ett bra val där!
Sen ville hon verkligen ha denna orange velourklänning också. Jag var lite skeptisk men hon fick bestämma så det blev en sån. Den ser väldigt retro ut och barnet ville knappt ta av sig den nu när hon skulle gå i säng. Istället sa hon lite frågande "för visst får man inte sova i klänningen mamma?".
- Nej, det får man inte. Å det är ju inte din vet du...
- Nej, jag vet. Men jag önskar mig en sån.

Jag tror att det är sannolikt att hon kommer att få sin vilja fram. Kanske även en turkos med igelkottar. För en velourklänning är toppen på frusna barn och jag gillar modellen!
Gunpowder flower tunic
Hon ville även ha en rosa tröja med gunpowder flower trycket men den har hon inte provat ikväll. Istället fick hon prova igelkottetröjan med matchande kjol (turkos igelkotte på baksidan), allt i velour.
Jag beställde allt i 122/128 vilket är nästa storlek, men det är bara dessa som ser lite väl stora ut. Nu måste vi hitta bruna eller turkosa strumpbyxor. Gärna enfärgade. Tips mottages tacksamt.
Jag trodde att hon skulle välja monstertröjan men det gjorde hon överraskande nog inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar