Sidor

fredag, oktober 03, 2014

Snyggt i köket

Nu är det verkligen inte mycket kvar innan köket är helt klart!
Maken har slitit alldeles ensam i ca 3 veckor och fint har det blivit. Nu har jag börjat packa upp grejorna och det är inte allt som kommer med i gallringen för att vara värdig vårt nya kök. Jag slänger ut grejorna jag tänker göra mig av mig och så får maken chansen att säga:
- Men den här får du inte slänga!
- Okej, vad är det för något? (Måste veta i vilken låda det kan vara logiskt att ha mojängen.)
- En superbra knivslip.

Jag vet precis hur det kommer att låta sedan:
- Catarina, var är X?
Men det kan jag leva med bara jag får sortera upp köket själv.
Nya tag ikväll.
Jag måste bara visa en grej.
Köksön har vi behållit som den är. (Förutom att spishällen sitter i den nu.) Köksön är från Ikea och när jag var där i somras hade de rea på köksinredning i bambu. Alltså handlade jag tre grejor och hoppades att de skulle passa i det kök vi bestämde oss för. Det gör dom inte! Sentenslådorna är lite kortare på djupet, så grejorna går inte i där.
Så jag flyttade kryddorna och satte den snygga bambuavdelaren till höger. Nu är högerlådan superlyxig och fin medan vänster låda är plastig och repig. Jag måste ha två av bambu! Värmeljus kan man ju också behöva...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar