Sidor

torsdag, oktober 16, 2014

Tjälknölsmacka

Det känns som att det är kul att blogga igen. Helt plötsligt har jag massor av inspiration till allt. Kanske just för att tiden är knapp. Igårkväll kände jag mig ärligt talat utsliten. Men det ska nog ordna upp sig, vi blev i alla fall klara med ett grupparbete igår vilket förstås kändes som en stor lättnad.

Mat behöver jag i skolan också. I måndags hade jag med mig en macka med tjälknöl. Det fanns ett tips på det i tidningen vi tog receptet på tjälknölen ifrån. Jag inspirerades av det och gjord en egen variant.


1 st "Tore" bröd från Coop
3 msk majonnäs
Lite dijonssenap (efter smak)
Sallad (Ruccola)
Körsbärstomater
Tjälknöl

Rör ihop majonnäs och dijon. Bred mackan med det. Lägg dit grönsakerna och skivor av tjälknöl. Tryck ner i en påse och skolmaten är klar för imorgon. (Kombinerat med en yoghurt och hålla sig vaken kaffe.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar