Sidor

söndag, november 16, 2014

Cannelloni

Igår blev det väldigt god middagsmat. ALLA tyckte om det, vilket är lite kors i taket för mellanpojken som är livrädd för grönsaker. Han ska få det i sin kokbok. Det var inte svårt eller tidsödande. Passade mig bra som hade både philadelphiaost och tomatsås hemma.
Cannelloni med zucchini (4 portioner)
1 paket färska lasagneplattor
200 gram philadelphiaost
1 st zucchini
1 pkt rökt skinka (eller kassler i lövtunna skivor)
1 burk Zeta pastasås classico
2 skivade mozzarellaostar (eller en stor)
Lite smör till formen.

Gör så här:
Hyvla zucchinin på längden med en osthyvel. Bred osten på 6 färska lasagneplattor (öppna och använd dem direkt så de inte torkar). Lägg på zucchinin, sedan fördelar du skinkan och rullar ihop rullarna och lägger dem med botten nedåt i en ugnsfast form. Häll över pastasåsen. Lägg på skivad mozzarella och grädda i 20 minuter i ugnen på 200 grader.

Jag hade lite av min egenlagade tomatsås i frysen (som jag brukar ha på pizza), så jag slängde ner 0,5 dl av den också. Lite vitlök är ju aldrig fel. :)
Receptet kom från den här boken. Mat på en halvtimme behövs på helgen också ibland.
I boken var det här receptet beskrivet så att barn kan laga det själva. Mycket bra bok!
Det är många recept i den boken som ska testlagas. Även en del vegetariska recept som ser jättegoda ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar