Sidor

tisdag, december 30, 2014

Bio: Tingeling - legenden om önskedjuret

När jag slutade åt Manpower fick jag två biobiljetter som jag tänkte att JAG skulle använda till att gå och se en vuxenfilm. Men när de inte blivit använda på drygt ett halvt år så fick det ändå bli tecknat. Mannen var sjuk så jag tog dottern och tittade på Tingeling.
En bra Tingeling. Tingeling och piratféen som vi såg sist, då höll jag på att somna men den här var bra. Dottern tyckte till och med att det var lite spännande/läskigt vilket ingen annan Tingeling film lyckats med (förutom råttorna i  filmen med kristallens om går sönder).
Tingeling får stiga åt sidan och lämna plats åt Vinka, djurälvan som hjälper även farliga djur. Hon hittar önskedjuret och vakt älvorna är minst sagt skeptiska men det slutar i vanlig ordning bra. Kul att det dök upp några nya älvor också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar