Sidor

lördag, december 20, 2014

Julpyntet hemma

Dagens ena pyssel på svarta tavlan i köket.
Vi promenerade till affären och köpte apelsiner och äpplen.
Apelsiner med kryddnejlikor det är juldoft!

Jag fuskade lite och tände fjärde ljuset idag. Mina Cult design fynd från en konkursutförsäljning.
I år men nötter i ljusstaken.
Innan Grinchen kom hem köpte jag en julmatta för en billig penning på Rusta.
Jag har även köpt två röda löpare till uterummets två bord och flyttat vardagsrumsmattan dit.
Den vita julgranen pyntat i rött och guld står också i uterummet.
Jag hade tänkt mig vitt julpynt i den gröna granen, men hittade det inte någonstans. Så det blev ett billigt silverkit från Clas Ohlsson som fick sällskap av gamla silver och diskobollskulor.
Julkuddar i uterummets soffa.

1 kommentar: