Sidor

onsdag, december 03, 2014

Pastasås med ost

Igår kom jag hem och lagade middag, plockade undan och diskade. Sopade upp riskornen. Sedan hann jag sätta mig och dricka en kaffekopp och sen var det läggdags för dottern. (Klockan var kvart i åtta och då är det pyjamasdags om hon ska ha en chans att somna åtta.) Puh.

Så idag ville jag ha en snabb middag.
Så det blev en ostsås till pastan och så tänkte jag steka lite bacon att sprinkla över. Men då tog ena pojken rester från igår (han smsade strax före fem och undrade om han skulle ta sig något när middagen inte stod på bordet) och den andra "skulle inte äta" (för han hade redan ätit och dumpat disken i diskhon. Där blir det ett snack om att den som kommer hem först tömmer diskmaskinen. Det verkar behövas en påminnelse om att "en ren diskmaskinen betyder det inte att man slipper ställa in i den, antingen diskar man för hand eller så tömmer man diskmaskinen och lastar in i den."

Hur som helst blev det denna sås från Felix:
Formaggio Classico
Den lät så god.
Det var den inte.
Jag köper den inte igen. Då rör jag hellre ihop såsen till Pasta Carbonara själv.

Snabb middag blev det i alla fall. Dottern hann leka lite och ta sig ett bubbelbad före läggdags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar