Sidor

onsdag, januari 28, 2015

Vi väljer våra barnfavoriter ur Me&i SS15

Jag hade en privat visning av me&i barnkollektionen för dottern. 
(Exklusive babyplaggen.)
Det var många hon tyckte om men jag fick henne att välja ut sina topp tre favoriter av klänningar/tunikor.
Det blev inte riktigt som jag trott.
Lillans tre utvalda favoriter blev dess:
1. One apple tunic (längst till höger)
2. Mosaic tunic
3. Apples & snufkins tunic 
 Favoriten nummer 1 kunde hon prova också. (grön med rött äpple, hon vill ha matchande gula leggings med äppelskruttar till också.) Men leggingsen är en storlek för liten. Klänningen precis lagom nu. Så om hon får den blir det en storlek större på klänningen och 2 storlekar större på leggingsen. Vi får se vad studentbudgeten tillåter.
Jag skulle ha valt dessa åt henne:
1. Cats & flowers tunic (med rosa slim sweatpants)
2. Bubbles & dots dress
3. Mosaic tunic
Dottern säger dock att de också är väldigt fina och hon skulle vilja ha dem också. Alla utan mitt första val passar ju dessutom på lite större barn också. 
Bubbles & dots dress. Den här är ju då en klänning och inte en tunika. Så i nästa storlek (122/128) är den lång.
Det är ändå den storleken jag skulle välja att köpa, då hon brukar skjuta iväg på längden på våren och det är fem månader innan det blir sommarväder. 
Efter klänningarna tittade vi på alla t-shirts. Det var några fler och hon skulle välja sina topp tre. Men det gick bara inte sa hon, det måste vara fyra! Så här är topp fyra istället.
1. One black cat (Den hade jag faktiskt gissat att hon skulle vilja ha väldigt mycket)
2. Piranhas back & front
3. I am nr 10
4. Lovetree puffy top (den trodde jag skulle vara bland 2:a)
I övrigt tyckte hon att det var flera t-shirt som "bara är för pojkar". Även om jag inte håller med om det så vore det roligt att göra samma visning och test med en liten grabb.

Min topp tre var lite annorlunda. Men det beror nog mest på att jag tänker lite längre, på matchningar. Grå byxor eller kjol och svettis med grå ärmar. Toppensnyggt till snabba bilar tröjan. Så här är mina topp fyra (jag fick också välja fyra för att henne så att Zlatan tröjan kom med).
1. Lovetree puffy top. (Bara namnet! Detaljerna och att modellen "puffy top" är så fin.)
2. One black cat
3. Racing
4. I am nr 10 (den är ju den fina me&i turkosa färgen)
När det gäller kjolar var vi helt överens. Striped dance skirt är barnkollektions bästa kjol.
Lillan säger att det är en prinsesskjol och provade den 2 storlekar för stor. (Det är kollektionens enda barn kjol.)
Byxor. Här valde hon som nummer ett rosa slim sweatpants. (Vi har haft dem i 2 storlekar redan men det blir nog en till också.) Sen gick hon all in på svart, vilket visserligen matchar allt. Både slimmisar och fluid pants. När hon skulle välja ett par röda byxor kände hon på dem och valde "magic pants", mjuka och sköna.
Det var då lillans favoriter ur barnkollektionen som släpps idag.
Jag hade även en annan favorit outfit, (lagom storlek på byxorna dvs 110/116 och 2 storlekar för stor på tröjan dvs 134/140):
Respect me.
Det tycker jag är ett fint budskap på en cool hoodie. Byxorna är "rock byxor", otroligt coola enligt lillan och väldigt sköna. Då vet hon inte ens om att de heter "coolest pants". De är verkligen en hit hos mig också. Orange är så fint och även praktiskt. Man ser lätt vart hon är i en stor grupp, till exempel på stan.
Ikväll jag åka iväg och se vad säsongens första kunder tycker om vårkollektionen. Väldigt, väldigt spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar