Sidor

lördag, februari 28, 2015

Lat lördag

Idag tog det ett tag innan vi kom igång. Frukost i lugn och ro, pyjamas till lunchtid. Men vid tolv var vi på havsbadet och jag tittade in på loppisen.
Dottern medan jag klädde på mig. När jag klätt mig hade jag show och sjöng "Snoppen och snippan" sången med "dans" och det var väldigt uppskattat.
Vårloppis på Havsbadet. Få utställare, få besökare.
Jag köpte tygskor för en tjuga. De är INTE fotriktiga och tillverkas i sweatshops under dåliga förutsättningar för de stackars människorna - alltså kan jag inte med att köpa dessa i butiken. MEN om de är begagnade så bidrar jag istället till att minska sopberget och då känns det faktiskt rätt okej. Rolig färg och rätt storlek, ett fynd!
Jag hade lovat att vi skulle åka på Skeppet så hon fick leka. Själv var jag lite skeptisk till att vi skulle åka själva utan en liten lekkamrat till henne men hon lovade att jag skulle få läsa i min bok (Kommunikation och Konflikthantering : En Introduktion) medan hon åkte rutschkana. Hon hittade faktiskt mer än en kompis, både från dagis, från gatan och från släkten. Inga problem, bara roligt.
Lillan ska betala själv på Nimbys, det var lite spännande och hon fegade nästan ut men med lite uppmuntran gick det bra.
Jag hade inte lika roligt, men vi åt lunch där så jag slapp laga mat. :)
"Krämig" räkpasta.
Den lilla plättätaren. Oj, vad hon älskar dessa plättar.
 Strax före tre försökte jag få henne att åka hem och så småningom lyckades det. Först åkte vi till Konsum och köpte lördagsgodis samt levererade ett fleece-set jag sålt. Sen åkte jag hem, drack en kaffekopp och så kom min kusin som jag hjälpte scanna in dokument.
När hon åkte plockade jag fram tacoresterna och så åt vi middag.
Lillan väntar på middagen. 
Tacos från igår kändes liiiiite trist men åter igen slapp jag laga mat.
Så såg Alva på lördagsbolibompa.
(Det är tydligt även om jag inte såg programmet att "Dolly styles" lärde ut sina rörelser till sången.)
Därefter Melodifestivalen.

Barn säger sanningen säger man.
Bidrag 1 sa hon så här:
Oj, det här var INTE bra...
Asså man ser hans bröst, det är skitpinsamt!
(fniss)
En stund senare:
Det är mycket skaka rumpa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar