Sidor

tisdag, februari 24, 2015

Porslin från second hand butiken

Blått är flott som ett silverslott!

I fredags mötte jag upp syrran på Kupan (Röda korset butiken i Piteå) för att hjälpa henne få hem en byrå som hon ska spraya och ha i sonens rum. Men jag kastade ju förstås ett öga på porslinet. Billigt! Kaffekopparna med fat kostade 1 krona styck. Tallriken 1 krona. De lila skålarna var dyrare de kostade 3 kr/st. Det blir trevligt med lite nya tallrikar som rekvisita till bloggen.

Om vi hade en stuga skulle jag satsa på att köpa blått och vitt porslin från second hand butikerna och loppis. Billigt och charmigt.Den blå lite större skålen var en storlek som vi saknar här hemma. Jag gillar den.
Vi får se vad maken tycker när han kommer hem. Tyvärr är det sannolikat att han inte är lika imponerad. Men jag har billiga nöjen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar