Sidor

söndag, februari 01, 2015

Vädret!

Jo, jag vet att man blir lite less på att höra folk tjata om snön. Less på att skotta är de flesta nu. Det har snöat väldigt mycket. Vi kommer att minnas 2015 som året då det snöade väldigt mycket om det nu inte är så att det har snöat klart för i år?
Förra sommaren var ju iskall i början (fleecekofta på midsommar) men slutade sedan som rekordvarm. Här är lite bilder för att visa hur vi har det här i norr och för att vi ska minnas.
Det här är idag efter att maken skottat, men det snöar fortfarande.
Så här såg det ut för 3 veckor sedan. Då jag tyckte att det snöat mycket och skottat.
Altanen skottade mannen av när det kommit en halvmeter med det kan man inte tro nu.
Räcker är 120 cm högt. 
Rutschkanan är rätt hög den också. Högre än mig i alla fall.
 I fredags när jag åkte till skolan i Luleå så hade BDX inte skottat infart eller parkering på två dagar. Med all snö som kommit så blev det kaos. Bilarna körde fast. Nån hade fyrhjulsdrift och körde upp ett spår. Jag försökte parkera men hade mycket lägre bil så halvvägs in på parkeringen tog det stopp. Lyckligtvis kom vaktmästarna med spadar och skottade så jag kunde köra fram. Men bilarna stod lite hipp som happ och vi hjälptes åt att få loss alla när vi skulle åka hem.
Gissningsvis har de kommit en meter sedan i onsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar