Sidor

söndag, april 19, 2015

Halltaket före och efter

Det verkliga påskpysslet var egentligen INTE några små påskägg. Istället var jag väldigt hemlig och målade tak i hallen. Övertygade dottern om att INTE säga något till sin pappa när de pratade i telefon. Det blev tre lager med spärrgrund (fy för kvistar som dyker upp i lacken) och ett lager med lackfärg.
Jag är inte riktigt klar. Det är komplicerat att måla ovanför trappan men det ska jag ta tag i senare.
Just nu gläds jag åt den del som är klar och den nya finare lampan.
Lillan säger nöjt att nu blev vårat hus som ett slott...
Före
Efter
Vi sa inget till maken. Hämtade honom på flyget och han visste ingenting. Han kom in, sa inget. Jag tänkte att vi väntar väl och ser hur länge det tar innan han märker något men då ropade dottern:
- Men asså pappa du måste titta upp i taket!
- Va? Åh har vi ny lampa?
- Jo. Och så är taket vitt...

Äntligen är det vitt!
Varför gjorde jag det inte tidigare? Det är inte SÅ jobbigt att måla taket, det har nog faktiskt varit jobbigare att stirra på furutaket flera gånger varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar