Sidor

söndag, september 27, 2015

Ansiktsmålning

Idag fick lillan en ansiktsmålning på Coop. De firar nått jubileum och vi hann precis dit för att få en. Väldigt fin blev den också, kanske den finaste hon har haft...

I övrigt skulle vi köpa skor på shoppingrundan. Jag hade sett ett par och visat dem för henne när en bekant hade likadana. Då var de fina men väl i butiken för att köpa rätt storlek så skakade hon bara på huvudet.
De jag tyckte var fina är de till höger.
Istället tittade hon på de som stod bredvid och sa:
- Mamma dom här är jag, dom vill jag ha!
Men de fanns inte i hennes storlek och även om de gjort de så hade hon inte fått dom för att de är ofodrade. Så vi gick omkring där och hon pratade om att hon vill ha rull-skor. Med små hjul under.
Till slut sa jag nej, kanske till våren men nu blir det halkigt.
Vid det laget hade jag fått hjälp av en som jobbade i butiken som frågade om det vara några skor hon tyckte var fina? Lillan kollade sig omkring lite (jag trodde faktiskt att hon skulle säga ett bestämt nej) men sedan pekade hon och sa:
- Jo, dom var ganska fina.
Så efter att ha mätt foten och provat åkte vi hem med svarta skor med lila glitterfjärilar som absolut inte matchar någonting. Men dottern är väldigt nöjd och om hon är nöjd så är jag nöjd, de har foder...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar