Sidor

tisdag, december 22, 2015

Kycklinggratäng med dipp som krydda

Kycklinggratäng (4 portioner)
300 g valfri pasta
3 st kycklingfileer
Salt
2 pkt bacon
1 röd paprika
1 gul paprika
1 purjolök
2 dl crème fraiche
3 dl grädde
2 påsar Ranche dip OLW
Riven ost

Sätt ugnen på 200 grader. Koka pastan. Skär kycklingfilen i mindre bitar och stek tillsammans med bacon, paprika och purjolök. Rör ihop creme fraiche, grädde och dipp. Häll pastan i en ungsfast form, toppa med kyckling och grönsaksblandningen.  Slå över gratängsåsen. Strö över riven ost.
Grädda i ugnen på 200 grader ca 20 -25 min.

Först åt vi rätten hos svärmor men när jag skulle laga det hemma hittade jag inte ranch-dipp i butiken så jag köpte Holiday istället. Den fungerar bra men Ranch var lite godare.


Jag tyckte att det var gott, snabbt fixat och lättlagat. Dottern var skeptisk och åt inte mycket med resten tyckte om det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar