Sidor

söndag, december 13, 2015

Tredje advent

Tredje advent. Vi fick lite julstämning när vi var och tittade på lucia och Hortlax manskör som sjöng i Hortlax kyrka. Dottern var mest imponerad av kyrkan, hon räknande upp sånger som hon hoppades att de skulle sjunga i bilen dit (och jag försökte förklara att det blir nog mer kyrkliga sånger).

Jag har köpt såna där batteridrivna ljus och jag älskar dem. De ger mig känslan av riktiga ljus utan skräcken att hela huset ska brinna ner. Det måste minsann bli en förpackning till tror jag...

Tenta i torsdags, lite annorlunda från de andra. Det är nämligen omöjligt att veta om det gick bra eller ej, svaren går inte riktigt att kolla upp utan det är lite mer mellan tummen och pekfingret vad läraren anser när han rättar. Men jag tror att det gick bra, så det kommer jag att fortsätta med tills motsatsen bevisas. Hur det än är så är det provet skrivet och klart.

Sjukdomar satte stopp för att baka pepparkakshus på lördag och min farmor har ramlat och gjort illa sig. Så det är inte bara roliga saker som händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar