Sidor

onsdag, januari 27, 2016

Me&i damkollektion

Så nu är det dags. En ny me&i kollektion har sett dagens ljus och är alltid lika roligt. Mycket mer mönster och färg än i höstas precis som ni kommer att se i butikerna. Barnkollektionen är jättefin. Men många tror ju fortfarande att me&i är ett barnmärke så därför lyfter jag fram damkläderna istället. 

Svart finns också. Det behövs alltid en till svart klänning och årets fick min kärlek direkt, vi kommer att ha många trevliga stunder ihop när jag får en egen (jag har inget foto än men hemsidan borde vara uppdaterad nu).
Det är den lite uppklädda stilen jag gillar bäst. Jag måste verkligen fotografera den svarta klänningen och den snygga koftan/kavajen men jag kör en vända med några produktbilder först. Svarta kläder är dessutom så väldigt svåra att fotografera som oproffs.
Här har modellen på sig "boatneck top" (den fanns som värdinnegåva och i randigt i höstas) och toppar med "All day jacket", mjuk och stretchig kavaj som ändå är kontorsfin. Nertill har hon "Cropped pants", vilka är alldeles lagom i längd för mig som bara är 165 cm lång. Svarta byxor som håller sig svarta kan man heller aldrig ha för många utav. Jag älskar svarta byxor. Förutom på sommaren. I denna kollektionen finns det lyckligtvis perfekta ljusa jeans som jag kan ha istället för svarta byxor och mörkare jeans. Hurra!
Här har modellen den underbara "midi tube skirt" som har snygga turkosa och coral ränder, svart och vitt. Väldigt sommarfräsch. Det finns toppar i både coral och turkos som matchar perfekt. Toppen syns knappt hur den ser ut men den är också fin. (Saknar en egen bild, tröjan är finare än den ser ut på just den här bilden.) 
Här har modellen en klänning som heter "Striped t-shirt dress", en superskön t-shirt klänning. I handen håller hon en trekantsscarf och toppar med "long sweat cardigan". Långa cardigans kan man heller aldrig ha för många utav. Denna har en metallknapp som detalj. Jag förundras fortfarande lite ibland över hur förtjust jag blivit i grått. Det är ju ingen färg utan bara ett mellanting mellan svart och vitt, varken eller. Men det dyker upp mer och mer grå plagg i min garderob och jag vill måla grått på minst ett ställe i huset. Troligtvis två.
Här ser ni herrtröjan, eventuellt kan jag äntligen få göra en till syskonmatchning (stora grabbar i vuxen t-shirt och liten tjej i barnmodellen). Det var ett par år sedan sist. :)
Barnplaggen är ju könsneutrala i stor utsträckning, den här barntröjan var ju så otroligt fin med jeanskjolen. Men det finns även byxor i exakt samma blå nyans om man hellre vill ha det. Dottern tänker jag att hon får matcha med det hon hade på bilden i morse eller gula yogapants. Om jag får på henne coolest jeans vore det toppen men jag har nästan gett upp att få barnet att använda jeans.
Jag nämde ju mer färgglatt också. Här är en variant, cerise och gult mönster på vit botten. Matchat med en bebis i waves cardigan och söta byxor med en ekorre i fickan. Glada tropiska sommarfärger. Det finns som sagt mycket färg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar