Sidor

söndag, januari 03, 2016

Stockholm

Söndag var Disneytemat på resan slut och det var dags att gå i butiker som är roliga för mamman. En eller två i alla fall. Dottern sov gott. Väldigt gott.
När barn sover så gott känns det svårt att väcka henne när man inte måste. Så hon fick sova ett tag till.
I frukosten hittade hon polkagrisar och fick ta några. Sen hittade hon till sin lycka gröt och åt nästan två portioner. Samt varm choklad och lite annat. Jag drack en hel liten kanna kaffe och åt en croissant (då är det verkligen semester).
Utsikten vid utcheckningen. Vi åt frukost till 11 och checkade ut kvart i tolv. Sen åkte vi till t-centralen och låste in bagaget där för att gå på stan.
Jag vill alltid gå på NK till Newport och titta. Se så underbara luftballonger till ett barnrum.
De hade även en mysig julshop. (Hemma plockade vi bort mesta delen av julpyntet innan vi åkte.)
Jag shoppade upp en julklappsslant på bäddset. Det ska bli mysigt att bädda med det till jul nästa år. Men jag kanske inte kan hålla mig så länge.
Dottern fick en leksaksorm och sedan ville jag köpa en rosa rosett men hon ville inte ha den. Så det blev en leopard- och en zebramönstrad istället. De var också fina, väldigt fina.
När vi varit på NK skulle jag visa henne gamla stan. Men när vi gått ända dit var det inte roligt längre. Då putade underläppen och hon var inte glad längre, så då köpte vi en festis och tog tunnelbanan till centralen där vi hämtade väskan och åkte till Arlanda.
Ingen stress.
Vi hann med både sushi och lek i lilla Junibacken på inrikes. Jag pluggade och drack kaffe medan vi väntade på planet och hon lekte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar